تعمیرگاه لوازم خانگی

در مورد تعمیر لوازم خانگی، قطعات لوازم خانگی و تعمیر کولر گازی مطالب مفیدی قرار میدهیم.

تعمیرگاه لوازم خانگی

در مورد تعمیر لوازم خانگی، قطعات لوازم خانگی و تعمیر کولر گازی مطالب مفیدی قرار میدهیم.

تازه ترین های تکنولوژی



iPhone 5 و پردازنده‌ ی ۴ هسته ای محصول سامسونگ


گوشی‌های هوشمندی که دارای پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای هستند در ربع چهارم سال ۲۰۱۲ بیش از پیش عمومیت پیدا می‌کنند. با عرضه‌ی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل یعنی iPhone 5 و همچنین چیپ‌ست چهار هسته‌ای کمپانی Qualcomm این روند سریع‌تر می‌شود.



هنوز به طور رسمی خبری مبنی بر استفاده از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای در گوشی iPhone 5 منتشر نشده اما پیش از این شایعاتی شنیده‌ایم که حدس و گمان‌ها را تقویت می‌کند. طبق یکی از شایعات، مهندسین Cupertino چندی پیش مشغول آزمایش کردن پردازنده‌ی A6 در کارخانه‌ی TSMC بودند. آخرین خبری که به دست ما رسیده این است که پردازنده‌ی نسل بعدی، A6 توسط کمپانی Samsung ساخته خواهد شد و اکنون منابع خبری می‌گویند A6 چیزی جز یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای و تصحیح شده‌ی سری Exynos 4 نیست.



این پردازنده پیش از این نیز در نسخه‌ی بین‌المللی گوشی Galaxy S III نیز به کار گرفته شده بود. بنابراین یک بسته‌ی ۳۲ نانومتری HKMG که توسط سامسونگ و در کارخانه‌ای در ایالت تگزاس ساخته شده، چیزی است که در گوشی نسل بعدی اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



اما به پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Qualcomm باز می‌گردیم. APQ8064A یک چیپ‌ست بسیار قدرتمند است چرا که رادیوی چند حالته‌ی LTE را در خود جای داده و با فرآیند ساخت ۲۸ نانومتری تولید می‌شود. در کنار این مسائل، قوی‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی یعنی Aderno 320 نیز در آن استفاده می‌شود. بنابراین گوشی‌هایی که از این محصول استفاده می‌کنند باید بسیار قدرتمند باشد و گوشی HTC One XXL یکی از این گوشی‌ها خواهد بود.

منبع : گویا آی تی




دانشمندان هندی گیاه ضد پیری کشف کردند


دانشمندان شهر دارمسالا، ایالت هیماچال پرداش هندوستان یک گیاه سبز از ارتفاعات هیمالیا کشف کرده اند که آنزیمی تولید می کند که می‌توان از آن به عنوان عامل ضد پیری استفاده کرد. دانشمندان موسسه فناوری منابع زیستی و همیالیا این گیاه را با نام Potentilla Atrosanguinea از ارتفاعات هیمالیا نزدیک گردنه هیماچال پرداش کشف کرده اند که سوپر اکسید دیسموتاس، آنزیم مورد نیاز برای پاک کردن Super Oxide Radical را در سلولهای گیاهی و حیوانی تولید می کند و مانند یک عامل ضد پیری عمل می کند.

دکتر پارامویر سنگ آهوجا مدیر این موسسه اظهار داشت: این آنزیم می تواند در محصولات پزشکی و دارویی، آرایشی، غذایی و گیاهی به کار برود. وی یادآور شد که دانشمندان این موسسه به ریاست دکتر سانجی کوما روی یک دهه و نیم روی این پروژه کار کردند و در نهایت موفق شدند که ژن این آنزیم را ایزوله کرده و از طریق یک فرآیند آن را تخمیر کنند. دانشمندان این گونه از گیاه را در هیمالیا و در ارتفاع 4500 متری کشف کرده اند و تحقیقات را روی آن آغاز کردند چرا که به رغم سرمای شدید این منطقه و حتی دمای بالا و نور شدید این گیاه همچنان رشد می کند.

دکتر سانجی کومار محقق ارشد بخش بیوتکنولوژی این موسسه اظهار داشت: این آنزیم در تمام گیاهان، حیوانات و انسانها وجود دارد اما این گیاه ارتباط قوی میان این آنزیم و مسمومیت با اکسیژن ناشی از استرس اکسیدیته در ارگانیزم زنده ایجاد می کند.

وی اظهار داشت که دانشمندان استفاده از این آنزیم را برای ارتقا عمر میوه ها مورد آزمایش قرار داده اند و نتایج مثبتی گرفته اند. اکنون این آزمایشها روی سیستمهای حیوانی انجام می شود تا نتیجه ضد پیری آن مشاهده شود این آنزیم می تواند به طول عمر سلولهای اندامی نیز کمک کند یا خیر.

این گیاه همچنین می تواند برای درمان آسم، روماتوئید آرتروز، درمان بافتهای زخمی یا سوخته و قرنیه به کار رود. براساس اظهارات دکتر سانجی از این گیاه می توان در تولید انواع کرمها، لوسیونها، شامپوها و همچنین در فرآیندهای ذخیره سازی مواد غذایی فرآوری نشده و حفاظت از گیاهان در برابر شرایطی چون خشکی و گرمای شدید بهره گرفت.

منبع : کنجکاو




Up Mouse، محصولی جدید برای کاهش آسیب های دست


یک محقق دانشگاه کلمبیا که در پی استفاده مداوم از ماوس معمولی دچار عارضه صدمات کشیدگی مکرر(RSI) شده بود، دست به ساخت نوع پیشرفته‌ای از این دستگاه زده که بجای فشار دست به پایین برای اجرای خواسته، انگشتن به سمت بالا حرکت می‌کنند.



ماوس جدید دانیل بنامی "آپ ماوس" نام داشته که در آن دکمه‌های کلیک در بالای انگشتان قرار گرفته‌اند. در یک ماوس معمولی، نیروی فشار با استفاده از تاندونهای فلکسور ایجاد می‌شود. این عضلات منجر به بسته شدن دست می‌شوند.با آپ ماوس، نیروی مورد نیاز برای کلیک کردن توسط اکستانسورها تامین می‌شود که برای باز کردن دست مورد استفاده هستند. این کار باعث یک حرکت متفاوت شده و می‌تواند درد ایجاد شده توسط RSI را کمتر کند.

بنامی برای آزمایش این ایده دست به ساخت یک نمونه پیش‌ساخت زیبا از این ماوس زده است. ازآنجایی که وی از درد ایجاد شده توسط یک ماوس معمولی رنج می‌برد، توانست از شرایط خود برای آزمایش میزان کاهندگی درد توسط این دستگاه استفاده کند. وی پس از سه ماه استفاده از این دستگاه، کارکرد آن را عالی توصیف کرد. این مبدع آمریکایی برای آزمایش سودمند بودن این دستگاه برای افراد پیشنهاد کرده که انگست اشاره را بر روی یک ماوس معمولی تا ۱۰ بار بالا ببرند. اگر این شیوه برای آنها احسااس بهتری را به ارمغان می‌آورد، در آن زمان این جایگزین برای آنها جوابگو خواهد بود.





یکی از ویژگیهای غایب در این نمونه، چرخ اسکرول است که بنامی در حال کار بر روی آن است.این ماوس برای هر دو گروه راست و چپ دست قابل انطباق است.

منبع : ورلد آی تی




اولین تلویزیون ۴K و ۳D توسط LG با اندازه ۸۴ اینچ


شرکت LG به تازگی محصول جدید خود را از سری تلویزیون های Ultra Definition با اندازه ۸۴ اینچ معرفی کرد. این محصول اولین تلویزیونی میباشد که با این اندازه دارای رزولوشن ۴K و قابلیت نمایش سه بعدی (۳D) میباشد. پنل بسیار بزرگ این تلویزیون دارای رزولوشن تصویر ۲۱۶۰*۳۸۴۰ میباشد که به طور معمولی چهار برابر بیشتر از رزولوشن تلویزیون های ۱۰۸۰p یا Full HD میباشد.



اسم این محصول ۸۴LM9600 میباشد و به همراه سینمای سه بعدی LG عرضه میشود و همان طور که از نامش پیداست قابلیت سه بعدی را برای این تلویزیون به ارمغان میاورد. برای مشاهده محتوای سه بعدی بر روی این دستگاه لازم است که از عینک های مخصوص سه بعدی استفاده نمایید.

مشخصات و رزولوشن این تلویزیون بر روی کاغذ بسیار عالی به نظر میرسند اما در حقیقت محتوای بسیار کمی در دنیا وجود دارد که از رزولوشن ۴K پشتیبانی میکنند و این بدین معنی است که شما در خوشبینانه ترین حالت نیز باید در اکثر اوقات تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰p بر روی یک نمایشگر ۸۴ اینچی مشاهده کنید. قیمت این دستگاه نیز ۲۲٫۱۰۵ دلار میباشد و باعث میشود قشر وسیعی از افراد توان مالی خرید آن را نداشته باشند. اما اگر شما مقدار زیادی پول اضافی در اختیار دارید و میخواهید بهترین تلویزیون جهان را در اختیار داشته باشید خرید این محصول گزینه مناسبی برای شما میباشد. این محصول LG از ماه آینده در خارج از کره جنوبی و در قاره های آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و آمریکای لاتین عرضه میشود.

منبع : گویا آی تی




طراحی رادار تشخیص افراد از پشت دیوار


بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیاز هایی بوده که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده که ای کاش وسیله ای بود که … و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن اون ایده می شد. اما شاید شما هم شنیده باشید که ایده "تبلت" ابتدا در یک فیلم سینمایی اونم چند سال پیش دیده شده. این یعنی بخشی از اختراعات امروزی بشر، دیگه صرفا ناشی از نیاز نیست بلکه حاصل تخیلات انسان هم هست.
مسلما در فیلم های جاسوسی و پلیسی بیشترین دستگاه های عجیب و غریب رو دیده اید. این بار هم یک دستگاه جدید در University College London در دست طراحی می باشد. محققان این دانشگاه موفق به طراحی راداری شدند که قادر به شناسایی افراد از پشت دیوار است. در واقع این دستگاه ، تغییرات فرکانس رو تشخیص میده و کاربر رو قادر به شناسایی اشیا و یا فرد در حال حرکت می کنه.

درون این رادار یک گیرنده رادیویی وجود داره که در بردارنده دو عدد آنتن و یک بخش پردازشگر سیگنال است. محققان می گویند که این رادار قادر به تشخیص سرعت ، جهت و مکان فرد پشت دیوار می باشد. قطر دیوار هم تا ۳۰ سانتی متر باشه بازهم قابل شناسایی است. جالب اینجاست که این دستگاه خودش قابل شناسایی نیست چون به هیچ وجه از خود سیگنال رادیویی منتشر نمی کنه.

محققان امیدوارند که این رادار روزی به عنوان یک دستگاه جدی در عملیات نظامی مورد استفاده قرار گیرد. از نظر من اگه این رادار به اندازه ای هوشمند بشه که بتونه حتی حرکت ریز ماهیچه های تنفسی رو حین نفس کشیدن تشخیص بده (به منظور شناسایی افرادی که پشت دیوار نشسته یا ایستاده اند) می تونه به یه ابزار مناسب در عملیات های نظامی تبدیل بشه.

منبع : خوارزمی




اتومبیل الکتریکی و مزایا و معایبش


امروزه تکنولوژی های الکتریکی به همه ابعاد زندگی انسان ها کشیده شده است. بسیاری از مردم در حال کوچ از ماشین های دیزلی و بنزینی به ماشین های الکتریکی هستند. به نظر شما مهم ترین دلیل این موضوع چیست؟ چه فاکتور مهمی مردم را از موتورهای قدیمی به سمت موتورهای جدید الکتریکی می کشاند؟

ماشین های الکتریکی برای نگهداری، در درازمدت بسیار ارزان تر خواهند بود. اما اگر باتری آنها آسیب ببیند شما مجبور خواهید بود که به فکر خرید یک ماشین جدید باشید. باتری این ماشین ها بخش اصلی آنها محسوب شده و به اندازه تمام موتور ماشین های سنتی ارزش دارد. متاسفانه هنوز عمر باتری این ماشین ها به طور شگفت آوری پایین است. تنها باید از آنها انتظار 5 تا 10 سال کار داشت و به نظر این عمر کوتاه، زیاد امیدوار کننده نیست.

ماشین های الکتریکی اصولا با یک بار شارژ حدود 160 کیلومتر را طی می کنند و این مقدار مطمئنا از پر کردن یک باک بنزین ارزان تر است. موتور این ماشین ها هیچ آلودگی را برای محیط زیست ندارد و برای بعضی از مردم همین دلیل کافی است که به سمت انقلاب الکتریکی در حرکت باشند.

شاید دلیل دیگری که باعث حرکت از ماشین های دیزلی به سمت نوع الکتریکی آن شده را بتوان مالیات صفر جاده برای دارندگان این نوع وسیله نقلیه دانست، همچنین سر و صدای ناشی از این ماشین ها تقریبا صفر است و باعث آلودگی صوتی نمی شوند. اما آیا واقعا این ها دلایل محکمی برای این انتخاب هستند؟

اما به همراه مزایا باید به معایب این ماشین ها هم توجه کرد، هنوز در برابر این همه دلیل برای خرید آنها ممکن است قیمت اولیه گران و سرعت حرکت کم شان از دلایلی باشد که باعث شده این ماشین ها به طور عموم همه گیر نشوند و همه مردم نتوانند این ماشین ها را خریداری کنند. بسیاری از مردم ترجیح می دهند ماشین های دست دوم را با قیمت کمتر بخرند و در مقابل کسانی هستند که حاضرند ماشین های خود را برای به دست آوردن مقدار کمی پول بفروشند.

شاید در زمان حال این ماشین ها نتوانند عده زیادی را به خود جذب کنند. اما مطمئنا ماشین های الکتریکی در آینده ای نزدیک محبوبیت بیشتری به دست می آورند و شاید تغییرات مثبت بیشتری هم داشته باشند. آیا شما برای خرید ماشین جدید، ماشین های الکتریکی را جز گزینه های خود می دانید؟

منبع : خوارزمی




"نخ چسب کارتن" نوآورانه‌ترین ابداع برای حل مشکل "چسب کارتن"!


یکی از مشکلات و شاید بدترین مشکل استفاده از چسب کارتن در هنگام بسته‌بندی و حمل و نقل اشیاء، مشکل جدا کردن آن از سطح کارتن و باز کردن بسته‌بندی پس از استفاده است. چسب‌های کارتن فعلی اگر چه در هنگام بسته‌بندی کاملا به درد بخور به حساب می‌آیند اما در مقصد برای باز کردن به مشکلات خاص خود بر می‌خورند اما با چسب کارتن یا چسب پهن جدیدی که اخیرا عرضه شده است فکر کنم دیگر این موضوع به آسانترین کار در هنگام رسیدن به مقصد تبدیل شود.



در چسب کارتن جدید عرضه شده از راه‌حلی به نام "بند ناف (Rip Cord)" استفاده کرده‌اند و اتفاقا محصول جدید را با همین نام عرضه خواهند کرد که در آن نوار نازکی مانند نخ اسکناس از میانه چسب تا انتهای آن کشیده شده است و هنگامی که شما آن را می‌کشید چسب درست از میانه به دو قسمت تقسیم می‌شود.



به نظر می‌رسد صرف‌نظر از اینکه چگونه دقیقا چشب را در میانه درب کارتن بچسبانیم که این نخ دقیقا در وسط آن بیفتد این ایده راه‌حل خوبی به جای استفاده از تیغ و خطرات آن و یا گاهی اوقات کلید برای باز کردن کارتن باشد! به هر حال این هم فکری بوده است که به ذهن خلاق طراح آن رسیده است!

منبع : خوارزمی




چگونه در یک روز دو بار غروب خورشید را تماشا کنیم؟!


اکتبر سال ۲۰۰۹ احداث برج دوبی یا برج خلیفه به هزینه یک و نیم میلیارد دلاری با ارتفاع ۸۲۹ متر به اتمام رسید، این برج مرتفع‌ترین ساختمان دنیاست. اما آیا می‌دانستید که با استفاده از این برج، می‌توانید در یک روز، دو بار غروب آفتاب را تماشا کنید؟!

کافی است که هنگام غروب در کنار برج باشید و غروب خورشید را تماشا کنید، بعد با آسانسور به سرعت به بالای برج بروید، در این صورت می‌توانید یک بار دیگر منظره غروب را ببینید! در واقع هر ساختمانی اگر به اندازه کافی بلند باشد و امکان حرکت سریع به بالای آن را بدهد، می‌تواند همین امکان را به ما بدهد. تفاوت بین زمان غروب آفتاب در پایین و بالای برج سه دقیقه است!

منبع : خوارزمی




کشف یکی از بزرگترین اسرار کائنات


درحالی که تئوری‌های فعلی بر رد امکان وجود ستارگان غول‌پیکر تأکید می‌کنند، دانشمندان موفق به شناسایی چهار ستاره‌ای شدند که این قوانین را بطور کلی نقض کرده‌اند. در سال 2010 میلادی محققان ناسا موفق به کشف چهار ستاره غول پیکر در ابعاد 300 برابر خورشید شدند.

پیش از این محققان با رصد کهکشان راه شیری و سایر کهکشان ها، حد نهایی اندازه ستارگان را حداکثر 150 برابر جرم خورشید پیش بینی کرده بودند، اما این ستارگان جرمی دو برابر جرم مطرح شده در تئوری‌های علم نجوم دارند. تحقیقات جدید در دانشگاه بن آلمان نشان می‌دهد، این ستارگان که در سحابی رطیل قرار دارند، بخشی از خوشه عظیم ستاره‌ای R136 در "ابر ماژلانی بزرگ" (LMC)‌ هستند که در فاصله 160 هزار سال نوری با زمین قرار گرفته اند.

ابر ماژلانی بزرگ (LMC) سومین کهکشان نزدیک به کهکشان راه شیری محسوب می شود. محققان این دانشگاه یک مدل شبیه سازی رایانه ای از فعل و انفعالات بین ستاره ای شبیه خوشه ستاره ای R136 تهیه کردند که در آن 170 هزار ستاره با جرم طبیعی در کنار یکدیگر چیده شدند. برای محاسبه تغییرات این سیستم عظیم ستاره ای در طول زمان، بیش از 510 هزار محاسبه در خصوص اثرات جاذبه، واکنش های هسته ای بین ستاره ای و انرژی آزاد شده از هر ستاره در زمان برخورد دو ستاره با یکدیگر انجام شد.

پروفسور "پاول کروپا" از نویسندگان این تحقیق تأکید می‌کند: فرایند زایش و شکل‌گیری ستارگان صرف نظر از زادگاه ستاره‌ای آنها یک پدیده کلی است و این چهار ستاره فوق درخشان و بسیار عظیم در خوشه R136 پایان محدودیت ابعاد ستارگان را نشان می‌دهند.

منبع : کنجکاو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد